Elvira Öberg blir ny ambassadör för Sparbanken Nord. Foto: Nicklas Olausson

Elvira Öberg blir ambassadör för Sparbanken Nord

Elvira Öberg, Piteå skidskytteklubb är ny ambassadör för Sparbanken Nord. Uppdraget som innebär att representera och inspirera, ger framför allt stöd i den idrottsliga satsning som Elvira gör men ger också möjlighet för den unga talangen att få en traineeutbildning i banken.

– Vi vill fortsätta att på olika sätt visa att Norrbotten är en region i absolut världsklass, säger Gunnar Eikeland VD i Sparbanken Nord, och det gör vi bland annat genom att tro och satsa på bra förebilder. Elvira är målmedveten och inspirerande – och redan nu i världsklass. Det känns fantastiskt kul att kunna vara med redan i början av hennes internationella idrottskarriär.

Banken har sedan 2018 ett samarbetsavtal med Piteå skidskytteklubb som sträcker sig fram till och med nästa år, och väljer nu att satsa ytterligare genom samarbetet med Elvira som ambassadör.

– Det känns verkligen jättebra för mig som norrbottning att få vara ambassadör för Sparbanken Nord, säger Elvira Öberg. Banken gör mycket som är bra för samhället, och det är roligt att jag får vara en del av det. Vårt samarbete kommer att betyda mycket för mig i min fortsatta satsning mot den yttersta världseliten.

Framgångarna har kommit snabbt för snart 21-åriga Elvira, med flera bra insatser i världscupen och nu som en av de fem från Piteåklubben som är uttagna till VM. Uppladdningarna pågår för fullt inför mästerskapen som pågår 12-23 februari i italienska Antholz/Anterselva.

– Jag känner mig väl förberedd, är otroligt taggad och ska verkligen göra mitt bästa, säger Elvira. Både som tävlande för Piteå skidskytteklubb och som ambassadör för Sparbanken Nord representerar jag ju oss norrbottningar och vi viker inte ned oss i första taget!

Vi hälsar Elvira varmt välkommen till Sparbanken Nord och önskar ett stort lycka till i VM!

Gunnar Eikeland, VD Sparbanken Nord
​Tel. 070-397 7009

Erika Mattsson, ansvarig Sparbanken Nord – Framtidsbanken
Tel. 070-388 6025

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 50 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i Norrbotten. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för regionen. Vi kallar det för Sparbanken Nord - Framtidsbanken.