Första besiktning klar efter branden i Osby

Efter att polisen hävt avspärrningar idag har banken intensivt arbetat, tillsammans med partners, för att besiktiga Bankomat, valv och övriga lokaler.

Arbetet har fortlöpt snabbare än beräknat, bl a att ta sig in i valvet. Bedömningen är att valvets brandskydd stått emot väl och ser ut att ha klarat eldens påfrestningar. Beroende på innehållet i bankfacken finns det därför goda förhoppningar att det ska ha klarat sig. Vi återkommer med mer information, direkt till berörda kunder, när och på vilket sätt de kan få tillgång till sina bankfack.

Även Bankomaten har klarat branden förvånansvärt bra. Arbetet med att återställa funktionen i den kommer att påbörjas direkt.

Detta har hänt
Under natten till lördagen drabbades Sparbanken Skånes kontor i Osby av en brand. Kontoret har fått omfattande skador och tvingas nu ha stängt under en tid framöver. Vi hänvisar tillfälligt våra kunder till närliggande kontor, t ex Hästveda och Lönsboda, som har utökade öppettider under vecka 48. Även serviceboxdepositioner går att göra på de närliggande kontoren med samma kod som gällt i Osby.

Öppettider för kontoren i Lönsboda och Hästveda vecka 48
Mån-ons, fre 10.00 – 15.00