Nu lanserar vi den nya mobila betaltjänsten Swish

Swedbank och sparbankerna lanserar betaltjänsten Swish tillsammans med Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Nordea och SEB.

Swish gör det möjligt för privatpersoner att snabbt, enkelt och säkert skicka pengar till varandra i realtid genom att mobilnumret kopplas till ett bankkonto.

För att kunna använda tjänsten behövs en mobiltelefon, Mobilt Bank ID samt Swishappen.

- Vi ser att våra kunder använder kontanter i allt mindre utsträckning idag. Samtidigt efterfrågas möjligheten att snabbt och enkelt ha tillgång till sina pengar för att på ett enkelt sätt kunna reglera skulder mellan privatpersoner och kunna genomföra köp och försäljningar på till exempel Tradera och Blocket. Swish är lösningen som möter detta behov och blir ett naturligt alternativ till kontanter, säger Maria Wallinius, Marknadschef på Färs & Frosta Sparbank.

Swishappen kommer att finnas tillgänglig för nedladdning på App Store och Google Play från 12 december.

Läs mer på www.getswish.se

För ytterligare information kontakta:

Maria Wallinius, Marknadschef Färs & Frosta Sparbank
046-37 18 71, maria.wallinius@fofspar.se