Nyheter i Mobilbanken

För att möta kundernas efterfrågan av fler digitala tjänster arbetar Sparbanken 1826 tillsammans med Swedbank för en ständig utveckling av Mobilbanken. I den senaste versionen har banken utvecklat nya funktioner för Spara & Placera.

I den senaste versionen av Mobilbanken har banken satsat på att utveckla funktioner för Spara & Placera. Sparbanken 1826 har alltid haft och kommer även i framtiden att ha en viktig roll i samhället för att förmedla vikten av att spara. Sparade pengar är idag en nödvändighet för att t ex köpa sitt första egna boende, men det är även viktigt att ha ett buffertsparande för oförutsedda händelser.

-  Sparmål är en ny funktion där man på ett enkelt sätt kan få koll på hur mycket man behöver spara för att nå sitt mål. Med detta vill vi uppmuntra våra kunder att börja spara genom att sätta ett tydligt mål med synlig uppföljning, säger Ola Danielsson, ansvarig för Digitala tjänster i Sparbanken 1826.

Digitala tjänster är det område som växer snabbast i bankvärlden.

-  Vi har dubblerat våra mobilbankskunder på ett år och idag har vi ca 35.000 inklusive iPad-användarna, fortsätter Ola Danielsson.

För att möta kundernas efterfrågan av fler digitala tjänster arbetar Sparbanken 1826 tillsammans med Swedbank för en ständig utveckling av Mobilbanken och kommer löpande att lansera nya funktioner.

-  I den senaste uppdateringen har vi skapat en mer komplett ekonomisk översikt för våra kunder. Nu kan man även se sitt fondinnehav på ett detaljerat sätt och köpa, sälja och byta fonder, öppna fondkonto, samt starta regelbundet sparande, avslutar Ola Danielsson.

Ola Danielsson, ansvarig för Digitala tjänster i Sparbanken 1826, 044-13 83 13 eller 0706-54 83 13

• swish
  • sparbanken 1826
  • sparbanken
  • mobilitet
  • mobilbanken

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 har en affärsvolym på 57 miljarder och ca 300 anställda, telefonbank och 20 kontor i Skåne och Blekinge. Banken är Sveriges äldsta sparbank och den största sparbanken inom Sparbankernas Riksförbund. Verksamheten utgår från det personliga mötet och en helhetssyn för att utveckla och trygga kundernas ekonomi.