Sparbanken 1826 finns till för studenterna på Framtidsdagen

Under en dag förvandlas gymnastiksalen på Högskolan Kristianstad till en levande mingelmetropol där över 40 företag från näringslivet ställer ut i form av en mässa. Som huvudsponsor och en av utställarna finns banken till för studenterna på Framtidsdagen för att gjuta framtidstro.

Sparbanken 1826 är en av regionens största arbetsplatser med över 300 medarbetare fördelade på 20 kontor i Hässleholms, Kristianstads, Olofströms, Osby och Östra Göinge kommuner. De senaste åren har banken vuxit rejält och rekryterat flertalet nya medarbetare även under finansoron.

- Under 2010 genomförde vi 21 externa rekryteringar, varav ett flertal till chefs-befattningar, berättar Ylva Schnorrenberger, Personalchef i Sparbanken 1826.

Under sommarmånaderna har banken behov av 40-talet semestervikarier för att bemanna bankkassorna och telefonerna på Telefonbanken.

- Framtidsdagen är ett bra fönster för oss att berätta om banken som arbetsgivare, samtidigt som vi bidrar till studenternas framtidstro och kunskap om arbetsmarknaden, forstätter Ylva Schnorrenberger.

Bankens uppdrag är bl a att vara en sammanhållande länk och oljan i företagsmaskineriet inom bankens verksamhetsområde. Framtidsdagen är en mötesplats där studenter och företag kan knyta kontakter, vilket rimmar väl med bankens mission.

- Vi vill att det ska vara gott att leva här i våra hemtrakter och vi vill att vår region ska blomstra. Därför stödjer vi Framtidsdagen, som bidrar till att företagen kan rekrytera kompetenta medarbetare och säkerställa att kunskapen stannar här, avslutar Ylva Schnorrenberger.

Ylva Schnorrenberger, Personalchef, 044-13 83 06 eller 0768-23 83 06

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 verksamhet utgår från det personliga mötet och ett helhetsansvar för att utveckla och trygga kundernas ekonomi. Vår vinst stannar i våra hemtrakter för att bidra till samhällets och bankens utveckling.  Med en affärsvolym på 53 miljarder och drygt 300 anställda, telefonbank och 20 kontor i Skåne och Blekinge, är vi idag Sveriges äldsta sparbank och den största sparbanken inom Sparbankernas Riksförbund.

Sparbanken1826.se > info@sparbanken1826.se > 044-18 26 00 > facebook.se/sparbanken1826