Sparbanken 1826 och Snapphanebygdens Sparbank fördjupar samarbetet

Sparbanken 1826 och Snapphanebygdens Sparbank har tecknat ett avtal om ett fördjupat samarbete. Avtalet innebär att Snapphanebygdens Sparbank kommer att rekommendera Sparbanken 1826 för kunder som behöver komplexa och kvalificerade finansiella lösningar. Avtalet innebär också att Snapphanebygdens Sparbank tar över ansvaret för kontoret i Vittsjö.

Den 6 mars 2014 kommer Snapphanebygdens Sparbank att ta över ansvaret för Sparbanken 1826 kontor i Vittsjö. Det är resultatet av ett avtal om fördjupat samarbete som de båda bankerna tecknat. Avtalet innebär även att Snapphanebygdens Sparbank kommer att rekommendera Sparbanken 1826 för kunder med behov utanför deras ordinarie sortiment eller när kundengagemanget kräver komplexa och kvalificerade lösningar.

Avtalet är ett naturligt steg utifrån det geografiska perspektivet och målet är bland annat att Snapphanebygdens Sparbank nu ska kunna agera som en större sammanhållen enhet i området norr om Hässleholm.

-  Tidigare var vi ”insprängda” i Sparbanken 1826 verksamhetsområde. Nu kan vi utveckla vår verksamhet med en bredare geografisk bas, säger Anders Thorson, VD i Snapphanebygdens Sparbank.

Vittsjökontorets kunder kommer att få möjlighet att aktivt välja om de vill byta bank till Snapphanebygdens Sparbank eller stanna kvar inom Sparbanken 1826. Det samma gäller medarbetarna.

-  Oavsett vilken bank kunderna väljer, kommer de att vara i trygga händer hos en bank med djup lokal förankring, säger Bo Bengtsson, VD i Sparbanken 1826.

Anders Thorson, VD i Snapphanebygdens Sparbank, 0451-77 56 66
Bo Bengtsson, VD i Sparbanken 1826, 044-13 83 15 eller 0703-16 83 15

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 har en affärsvolym på 58 miljarder och ca 275 anställda, telefonbank och 20 kontor i Skåne och Blekinge. Banken är Sveriges äldsta sparbank och en av de största sparbankerna inom Sparbankernas Riksförbund. Verksamheten utgår från det personliga mötet och en helhetssyn för att utveckla och trygga kundernas ekonomi.

Om Snapphanebygdens Sparbank
Snapphanebygdens Sparbank är en självständig fullservicebank med bas i Bjärnum. Med 12 medarbetare och en affärsvolym på ca 3 miljarder är banken det naturliga valet för privatpersoner, föreningar och företag i Snapphanebygden.

• sparbanken
  • sparbanken 1826