Sparbanken Skåne nyinviger i Osby efter branden 2014

Sparbanken Skåne nyinviger i veckan bankkontoret i Osby. För drygt ett år sedan totalförstördes kontoret i en brand, nu hälsar vi alla gamla och nya kunder välkomna till helrenoverade lokaler på Esplanadgatan 3.

Nyöppningen firas med Öppet hus torsdagen den 14 januari. Kom förbi för en kopp kaffe i våra fina lokaler. Mellan 10-12 bjuder vi på tårta och vid 16 grillar vi korv. Osby scoutkår är på plats och sköter grillen.

– Det känns verkligen bra att återinviga våra gamla lokaler igen. Vi firar med Öppet hus, då kunderna kan träffa oss på banken och även representanter från våra samarbetspartners Juristbyrån och Fastighetsbyrån, säger bankchef Gunilla Bengtsson.

Ett tiotal medarbetare utgår från kontoret i Osby. Här finns kompetens inom allt från privatärenden och kassafrågor till företagsrådgivning. Bankfacken är åter på plats i huset, efter att under byggtiden varit omlokaliserade till närliggande kontor.

– Förutom att hjälpa kunderna med sin ekonomi kommer vi fortsätta engagera oss i samhällets utveckling. Dels genom vår sponsring av föreningslivet, dels genom bankens ägarstiftelser som ser till att överskottet går tillbaka till det lokala samhället, säger Gunilla Bengtsson.

Bakgrunden till nyöppningen i Osby är att lokalerna den 22 november 2014 brandhärjades svårt. Inga personer skadades, men verksamheten har senaste året hysts i tillfälliga lokaler i Brio-huset.

Välkommen på Öppet hus!
Tid: Torsdagen 14 januari, kl 10-18
Plats: Sparbanken Skåne, Esplanadgatan 3

Gunilla Bengtsson, bankchef,0479-158 09
Kristian Svensson, kommunikatör, 046-16 23 09

Sparbanken Skåne är en närvarande bank för människorna, näringslivet och det lokala samhället. Genom att förena det bästa hos Sparbanken 1826, Färs & Frosta Sparbank och delar av Sparbanken Öresund har vi skapat en stark regional sparbank med lokala kontor för privat- och företagskunder. En bank med hög tillgänglighet, smarta tjänster och grundläggande sparbanksvärderingar, där besluten fattas nära dig som kund.