Tyringe Simsällskap och Tyringe IF får bidrag från Tyringe Sparbanks Utvecklingsstiftelse

Tyringe Sparbanks Utvecklingsstiftelse bildades i samband med att Tyringe Sparbank fusionerade med Kristianstads Sparbank och bildade Sparbanken 1826. Stiftelsens uppgift är att stödja projekt inom Tyringe gamla kommun.

Utvecklingsstiftelsen tar emot ansökningar från ideella organisationer, föreningar, institutioner, företag eller liknande inom näringsliv, samhälle, idrott och kultur.
Från vårens ansökningar har följande organisationer och projekt beviljats bidrag:

Mål i sikte, Tyringe Simsällskap: 125.000kr
Med en långsiktig och väl genomarbetad plan för klubbens utveckling, av såväl simmare som tränare och styrelse mfl går nu startskottet i detta projekt!

Torsjö Live: 50.000kr
2014 arrangerades Torsjö Live för första året. Trots tidvis ösregn och åska tog sig runt 3000 personer till Lilla Torsjö för en annorlunda musikupplevelse. I år är artistutbudet större, kringaktiviteterna fler och festivalen har blivit ett 2-dagars event. I ett samprojekt med Utvecklingsstiftelse Sparbanken 1826 lämnar vi bidrag till detta kulturevenemang.

Summercamp i Tyringe 2015: 5.000krBarn i årskurs 2-7 ges möjlighet att prova på ett antal olika aktiviteter under några dagar i juni. Kanske de hittar något som de vill fortsätta med?

Coerverdag, Tyringe IF: 35.000kr
Coerver innebär teknikträning i fotboll, för ungdomar mellan 9-16 år, en heldag där de drillas både individuellt och i grupp. Gäller för ungdomar från hela Tyringebygden.

Åparkskvällar 2015 – Wrambjers: 10.000kr
Musikälskare från när och fjärran samlas i Åparken för att lyssna på och sjunga med i folkkära melodier. Med hjälp av och i samverkan med flera av byns föreningar och privatpersoner genomförs Åparkskvällarna för 23:e året i Familjen Wrambjers regi.

Tyringedagarna 2015: 10.000kr
”Vi ska alla trivas i naturnära Tyringe”! Tyringedagarna med olika aktiviteter och ett varierat artistutbud erbjuder något för de flesta och stärker samhörigheten i bygden.

Sparbanken Skåne är en närvarande bank för människorna, näringslivet och det lokala samhället. Genom att förena det bästa hos Sparbanken 1826, Färs & Frosta Sparbank och Sparbanken Öresund har vi skapat en stark regional sparbank med lokala kontor för privat- och företagskunder. En bank med hög tillgänglighet, smarta tjänster och grundläggande sparbanksvärderingar, där besluten fattas nära dig som kund