Specops Deploy utsedd till årets bästa deploymentlösning

” Specops Deploy kräver ingen extra hårdvara och använder befintlig infrastruktur för att hantera distribution av applikationer och operativsystem. Dess konkurrenskraftiga prissättning och den feedback i realtid som produkten erbjuder administratörer är extra förmåner.”

Så lyder motiveringen som utsåg Specops Deploy från Specops Software till vinnare av utmärkelsen Editors´Best 2010 i kategorin Bästa Deployment/Configuration Produkt. Utmärkelsen delades ut av Windows IT Pro® i veckan.

Utmärkelsera Editors´ Best och Community Choice delas ut av Windows IT Pro årligen inom ett antal kategorier. Specops Deploy var även en av toppkandidaterna för Community Choice i samma kategori, en utmärkelse som produkten belönades med förra året.

”Ärligt talat kan det inte bli mycket bättre än så här, vi är ett vasst team med vassa produkter och vi bevisar det varje år”, säger Thorbjörn Sjövold, CTO på Specops Software.

I motiveringen för den aktuella utmärkelsen uttalar sig även en användare av produkten:

"Jag tror att om en organisation är tillräckligt sofistikerad för att ha en Windows-domän med AD, då är det rimligt att ha Specops Deploy i sin verktygslåda”, säger Mike Lypp, systemadministratör för en stor återförsäljare inom fordonsindustrin. "Microsoft har aldrig gjort distribution så här enkel att hantera. Med Windows sker distributionen ”i blindo” och man får hoppas på det bästa. Med Specops Deploy däremot så vet jag exakt vad som händer, var felen finns, och vilket fel som orsakar ett specifikt problem. Jag kan lösa problem proaktivt av den enkla anledningen att jag vet om dem! Innan jag hade denna produkt var jag beroende av att mjukvaruföretagen tillhandahöll användbara MSI-paket. Nu har jag möjlighet att distribuera legacy-filer lika framgångsrikt."

Specops Deploy, en Group Policy och Active Directory-baserad lösning för att enkelt distribuera mjukvara och operativsystem i Windows-nätverk, har funnits på marknaden sedan 2001 och har under åren belönats med åtskilliga utmärkelser. Genom automatisering av klientdatorer är den ett optimalt verktyg för organisationer som planerar att migrera till Windows 7.

Läs mer om produkten här: www.specopssoft.com/specops-deploy

FÖR MER INFO:
Anna Ryberg, Marknadschef Specops Software, telefon: +46 70 7614386, e-post: anna.ryberg@specopsoft.com

Specops Software™, www.specopssoft.com, är ett internationellt mjukvaruföretag som utvecklar produkter som förbättrar och förenklar företags användning av Active Directory, Group Policy och PowerShell. Företaget grundades i Sverige 2001 och är privatägt. Mer än 2 600 kunder i 47 länder värdesätter innovationen och enkelheten i de prisade produkterna från Specops Software.

• it-infrastruktur
  • mjukvarudistribution