Specops Password Reset 5.0 äntligen här! Specops lanserar ny version av sin världskända och prisbelönta produkt för lösenordsåterställning

Med stöd för flera domäner, möjlighet att skräddarsy gränssnitt och förbättrad kontroll över användarna gör Specops Password Reset 5 det ännu enklare och säkrare för användarna att själva återställa sina lösenord.

Specops Software släpper nu nästa generation av sin prisbelönta produkt för säker självbetjäning vid lösenordsåterställning. Förutom förbättringar av befintliga funktioner innehåller Specops Password Reset 5 även:

• Stöd för flera domäner i samma system – Ny arkitektur baserad på Windows Identity Foundation möjliggör användning av produkten över flera domäner. Det blir också möjligt för användare att registrera sig i systemet över internet.
  • Skräddarsytt gränssnitt – Ett nytt verktyg för anpassning av användargränsnittet gör det enkelt att snabbt ändra texter och grafiska element i produkten efter ditt företags önskemål. Verktyget gör det också enkelt att lägga till egna översättningar av produkten till nya språk.
  • Förbättrade möjligheter att uppmuntra användning av systemet – Administratörer har nu möjligheten att ställa in olika tvingande nivåer för att få användarna att registrera sig i systemet.

”Specops förbättrade lösningar för lösenordshantering passar utmärkt för företag som vill öka lösenordssäkerheten samtidigt som man minskar kostnaderna och säkerställer effektiviteten i supportfunktionen.” säger Tobias Öien, vd på Specops Software.

Specops Password Reset 5 är en självbetjäningsportal som tillåter användare att själva återställa sina lösenord i Active Directory på ett effektivt och säkert sätt, utan att de behöver vända sig till supporten. Produkten är mycket lätt att implementera och administrera tack vare dess fullständiga integration med Windows och Active Directory.

Samtidigt med Specops Password Reset 5 släpps även en uppdatering av dess systerprodukt för lösenordssäkerhet – Specops Password Policy.

”Att hålla rätt nivå på lösenordssäkerheten är helt avgörande för en säker it-miljö. Specops Password Policy hjälper företag att säkerställa att rätt regler för komplexitet i lösenord definieras, implementeras och kontinuerligt efterlevs i hela organisationen.” fortsätter Tobias.

Medan komplexa lösenordsregler är viktiga för säkerheten, är en minskning av antalet samtal till supporten i lösenordsrelaterade frågor avgörande för att ta kontroll över kostnaderna. Med hjälp av Specops Password Reset 5 är det möjligt att snabbt minska antalet samtal med 80% eller mer, vilket gör att produkten återbetalar sig på mindre än tre månader.

Läs mer om Specops Password Reset här: www.specopssoft.com/products/specops-password-reset