Specsavers lanserar ny kollektion med Henri Lloyd

I början av september lanserar Specsavers en ny Henri Lloyd-kollektion med en uppsättning 12 optiska modeller och 6 solglasögon. Likt Henri Lloyds övriga kollektioner kännetecknas även bågarna av kvalitet, modernitet, teknisk innovation och har en klassisk sportig och marin stil.

Det brittiska seglarvarumärket Henri Lloyd grundades 1963 och är välkänt världen över för sin design och tillverkning av kläder med hög kvalitet. Framförallt är produkterna gjorda för människor som gillar segling och en aktiv livsstil. Både solglasögonen och den vanliga bågkollektionen följer samma tema, med tekniskt utvecklade detaljer som passar en sportig stil.

- Något som verkligen utmärker Henri Lloyds design är medvetenheten om kundens behov. I denna kollektionen ser vi bland annat solglasögon med extra långa flexskalmar med magnettoppar att fästa bak i nacken. Det blir både praktiskt och tryggt ifall man har en aktiv livsstil, samtidigt som alla solglasögon och glasögon har en hög trendfaktor och ett modernt uttryck. Kollektionen blir ett viktigt tillskott till våra befintliga exklusiva designerbågar, berättar Caroline Schiller, produktchef på Specsavers Sverige.

Kollektionen består av både pilotbågar, rektangulära och rundare modeller och kännetecknas av flexskalmar och titan för en fräsch och sportig look. Färgskalan går i marinblått, mattsvart och chokladbrunt sköldpaddsmönster. Samtliga bågar kostar 1995 kr och tillhör Specsavers exklusiva prisgrupp designerbågar. Finns i butik vecka 36.

För ytterligare information, högupplösta bilder eller låneglasögon, vänligen kontakta:

Ingela Schönning Head of PR
Mobil: +46 761 10 97 36 Email: ingela.schonning@specsavers.com

För produktlån, högupplösta bilder och produktinformation, vänligen kontakta:
William Varnlid, Polhem PR
Telefon 08 20 32 28, e-mail: william@polhem.com