Specter lanserar digitalt fakturaflöde för B2B och e-faktura

Vill ni sänka era kostnader och minska tid för administration genom digital fakturering till företagskunder och offentliga verksamheter? Har ni kunder som önskar få e-faktura?

Med Specters nya e-fakturatjänst kan du uppnå ett 100% digitalt flöde för att skicka kundfakturor, direkt från Specters molnbaserade affärssystem. Affärsrelationerna med era kunder underlättas genom att fakturor automatiskt skickas i det format de föredrar, som e-faktura, pdf eller i pappersformat. Du får ett enkelt, säkert och snabbt fakturaflöde, som sparar tid och pengar för både dig och dina kunder.

Specters e-fakturatjänst är en perfekt lösning för dig som:

• Säljer till företag, myndigheter, kommuner och statliga verksamheter.
  • Vill ha samma smidiga fakturaflöde oavsett om dina kunder vill ha e-faktura, pdf eller pappersfaktura.
  • Vill uppfylla de nya lagkraven för e-faktura till offentlig verksamhet.
  • Vill spara tid och pengar genom att minska den manuella hanteringen, för ditt företag och dina kunder.
  • Vill förbättra din likviditet genom att underlätta för dina kunder att ta emot fakturor och betala i tid.

Förenklar även B2B e-handel

Vid B2B e-handel föredras faktura fortfarande som betalsätt. Även när dina företagskunder beställer via er webbshop kan tjänsten användas när det är dags att fakturera. Om din kund tar emot e-faktura skickas fakturan automatiskt från Specter till din kunds ekonomi- eller affärssystem. Optimerat och digitalt flöde från beställning till betalning!

Enkelt att komma igång – betala bara vid användning

Tjänsten är enkel att komma igång med och kostnadsfri att ansluta sig till. Du behöver varken e-posta eller printa och skicka fakturan med brev. Fakturan skickas istället digitalt från Specters affärssystem till vårt partner Pagero, som distribuerar fakturan till kunden som e-faktura, pdf eller pappersfaktura.

• Det är kostnadsfritt att aktivera e-fakturatjänsten i Specters affärssystem
  • Betala endast en kostnad per skickad faktura
  • Välj vilka av dina kunder tjänsten skall användas för
  • Uppfyller de nya lagkraven för e-faktura till offentlig verksamhet, enligt standarden PEPPOL BIS Billing 3.0