Specters kunder kan nu erbjuda kontaktlösa betalningar i butik

Specters omni- och retailkunder kan nu lagom till Black Friday och julhandeln erbjuda sina kunder att "blippa" sitt betalkort. Köpen blir enklare och går snabbare för både konsumenten och handlaren.

I samarbete med Bambora har Specter gjort en uppdatering för att stödja kontaktlösa betalningar, så kallad contactless (NFC). Det innebär att kortkunden kan blippa sitt kort intill terminalens NFC-läsare. Är beloppet under 200 kronor går köpet igenom automatiskt, är beloppet högre krävs PIN-kod precis som vid ett köp gjort med chip. Stödet avser Bamboras kortterminaler som är kopplade till Specters kassasystem (Specter POS).

Med Bamboras kortterminaler kan handlaren ta emot betalningar med de vanligaste korten VISA, Mastercard och Maestro (med möjlighet att lägga till American Express och Diners club) samt nu också kontaktlösa betalningar med kort och mobila plånböcker såsom Apple-, Samsung- och Android Pay.

Specters molnbaserade affärs- och kassasystem kan enkelt integreras med marknadens populäraste e-handelsplattformar för omnikanal i realtid. Med lagersaldon som är korrekta i alla kanaler, enkel kundklubb, möjlighet att göra byten och returer i butik av köp som gjorts online, samt stöd för Click & Collect finns alla förutsättningar på plats för att erbjuda konsumenter en positiv köpupplevelse både i butik och online.

Läs mer och kontakta oss på specter.se

• Tjörn

Mattias Bratt