Varken spelbolagen eller spelberoendet tar påskledigt!

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2019 11:36 CEST

Under storhelgerna märks det alltid en ökad uppgång från både anhöriga och spelmissbrukare som söker hjälp, därför har Spelfriheten självklart öppet dygnet runt hela påskhelgen.

- Ända sen Spelfriheten startade har fokus alltid legat på tillgänglighet, det ska vara enkelt att få hjälp när som helst. Sen att stänga ner vår helpline när alla är lediga och reklamkampanjer som nedan syns precis överallt

vore direkt olämpligt. Vi behöver ha exakt samma öppettider som spelbolagen. Det sista alternativet för en spelmissbrukare är att berätta sanningen och be om hjälp, när det väl händer vill vi fånga upp så många som möjligt för att kunna inge det där viktiga hoppet om att man inte är ensam och att det faktiskt går att vända på livet även om det känns omöjligt för stunden. Vi är stolta över att kunna erbjuda den första dynget runt öppna hjälplinjen i Sverige där samtliga telefonister är före detta spelmissbrukare som idag lever helt utan spel avslutar Adam Kirstein Reuterswärd marknadschef på Spelfriheten.

Spelfriheten tillhandahåller ett nytt unikt helhetskoncept gällande behandlingar av spelberoende och dess anhöriga. Företagets mål är att kunna hjälpa både spelare och anhöriga att hitta frihet och lycka, oavsett bakgrund och historia. Läs mer på www.spelfriheten.se

Kommentarer (0)

Kommentera