Följ SPF:s bussturné landet runt

Den 27 augusti går startskottet för SPF:s bussturné runt hela Sverige. Den börjar i Ystad och Haparanda samtidigt. (se bifogad turlista) Bussarna är lastade med informationsmaterial om vad SPF arbetar med för att förbättra äldres livsvillkor.
Syftet är förstås att skapa debatt kring äldrefrågor. På varje ort kommer antingen Karl Erik Olsson, förbundsordförande, Karl-Erik Axelsson, 1e vice ordförande eller Margareta Sterner, 2a vice ordförande att delta. Den lokala föreningen svarar för arrangemanget på respektive ort.

Följ resan på bloggarna: http://spfbussarna.wordpress.com/

- Turnén ger oss i SPF en unik möjlighet att möta beslutsfattare på alla nivåer i hela landet och framföra våra prioriteringar inför valet till kommun, landsting och riksdag. Samtidigt kommer vi att synliggöra SPF, både direkt på gator och torg och via media. Detta visar vår höga aktivitet och vi ska naturligtvis utnyttja tillfället att värva nya medlemmar för att bli en ännu större kraft i samhällsarbetet, säger Karl Erik Olsson, SPF:s förbundsordförande.

För mer information, kontakta: Karl Erik Olsson, ordförande, 0708-73 82 59 eller Cathrine Swenzén, informationschef, 0733-89 80 18, cathrine.swenzen@spfpension.se Fakta SPF, Sveriges Pensionärsförbund SPF är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF växer snabbt och har i dag cirka 262 000 medlemmar i 850 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. SPF ger ut medlemstidningen Veteranen med nio nummer per år och en upplaga på 202 900 ex.
SPF:s prioriterade frågor är: Äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.

1(1)

Postadress Besöksadress Telefon E-post Sveriges Pensionärsförbund Hantverkargatan 25A, 8 tr 08-692 32 50 vx info@spfpension.se Box 22574 Stockholm Telefax Internet 104 22 STOCKHOLM 08-651 09 29 www.spfpension.se

• bussturné