Pensionssystemet - håller det vad man lovat?

Välkomna till ett seminarium och en intressant debatt om pensionssystemet.

Ulf Kristersson, socialförsäkringsmininster deltar liksom Tomas Eneroth, pensionsgruppen, Peter Malmqvist, finansanalytiker, K-G Scherman, f.d. generaldirektör Riksförsäkringsverket och Bo Könberg, ordförande i Pensionsmyndigheten och tidigare ordförande i den arbetsgrupp som skapade det nuvarande pensionssystemet. Dessutom deltar Åsa Forsell, välfärdsutredare TCO.

Susanna Popova, tidigare journalist på Svenska Dagbladet och chefredaktör för Moderna Tider är moderator.

De fem rikstäckande pensionärsorganisationerna PRO, RPG, SKPF, SPF och SPRF är arrangörer utifrån den rapport som de publicerade i våras med rubriken ”Pensionssystemet, blev det som tänkt?”

Fredag 11 november, klockan 09:30-ca. 12:00, Polstjärnan, Sveavägen 77, Stockholm.

Programmet bifogas.

För mer information, kontakta:
Maja Fröman, informationschef PRO, maja.froman@pro.setel 08-701 67 32 mobil 070-247 17 99
Cathrine Swenzén, informationschef SPF, Cathrine.swenzen@spfpension.semobil 070-89 80 18

• Äldreomsorg

• pensionssystem