Toppolitiker frågas ut om hur det ska bli med pensionärerna efter valet

Toppolitiker frågas ut om äldrefrågor

Vilket block kan hålla vad de lovar om att äldre ska få det bättre? Lägre skatt till exempel. Kommer vård och omsorg att fungera bättre efter valet? Problemen med övermedicinering – vem löser dem? Enhetliga taxor inom vården, vem ordnar det?

Lördagen den 11 september kommer både SPF:s förbundsordförande Karl Erik Olsson och PRO:s dito Curt Persson att göra en tuff utfrågning av representanter för riksdagspartierna på Skansens Sollidenscen klockan 15:00 – ca 15:30. Korta rappa frågor som utformas utifrån hur valdebatten är just då.

Det handlar självfallet om äldres levnadsvillkor. Från partierna kommer:

Gunvor G. Ericson (MP) socialförsäkringsutskottet och socialutskottet Margareta B. Kjellin (M) talesperson för äldrefrågor och socialutskottet Eva Olofsson (V) riksdagsledamot Maria Larsson (KD) äldreminister Barbro Westerholm (FP) riksdagsledamot Ylva Johansson (S) vice ordförande socialutskottet Kenneth Johansson (C) ordförande i socialutskottet och riksdagsledamot

För mer information, kontakta: Karl Erik Olsson, ordförande, 0708-73 82 59 eller Cathrine Swenzén, informationschef, 0733-89 80 18, cathrine.swenzen@spfpension.se Fakta SPF, Sveriges Pensionärsförbund SPF är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF växer snabbt och har i dag cirka 262 000 medlemmar i 850 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. SPF ger ut medlemstidningen Veteranen med nio nummer per år och en upplaga på 202 900 ex.
SPF:s prioriterade frågor är: Äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.

1(1)

Postadress Besöksadress Telefon E-post Sveriges Pensionärsförbund Hantverkargatan 25A, 8 tr 08-692 32 50 vx info@spfpension.se Box 22574 Stockholm Telefax Internet 104 22 STOCKHOLM 08-651 09 29 www.spfpension.se