De tar plats i Spoons styrelse

Content marketing byrån Spoon spetsar sin styrelse och tar in nya kompetenser. Bland de nya styrelsemedlemmarna syns varumärkesexperten Helena Westin som bland annat ska fokusera på kvalitet och kreativitet.

Spoon har under det senaste året genomgått stora förändringar, särskilt i samband med uppköpet av Tidningskompaniet under förra året. I dag arbetar närmare 120 personer i företaget och målet är att växa ytterligare. I den nya styrelsen har man därför tagit in nya kompetenser för att matcha de utmaningar företaget står inför.

– Vi vill ha in folk i styrelsen som brinner för content marketing, som kan utmana oss och vill hjälpa till att ta Spoon vidare, säger Anders Ribba, VD på Spoon.

Strategiskt fokuserar Spoon styrelsearbetet på fyra områden:

-  Kvalitet och kreativitet

-  Internationalisering

-  Ökat digitalt fokus

-  Struktur och processer

Helena Westin - fokus på kvalitet och kreativitet Helena Westin har lång erfarenhet av kommunikation och kreativt ledarskap. Hon har varit både entreprenör i egna bolag och direktör i stora företag som t ex Svenska Spel, reklambyrån Paradiset DDB, mobiloperatören 3 och inom Schibsted. Helena brinner för den resa som varumärken ständigt är ute på och just nu den strukturomvandling som media är mitt i.

– Spoon är det perfekta exemplet på nya intressanta utvecklingsvägar för både varumärken och media, säger Helena Westin.

Kenneth Danielsson - fokus på digital utveckling. Kenneth Danielsson har 16 års erfarenhet inom digitala medier, både från mediebyrå och webbyrå, lokalt och globalt. Han var med och grundade Wisely och var tidigare Nordiskt digitalansvarig för Mindshare och Isobar (Aegis media).

Martin Hedström - fokus på internationalisering. Martin Hedström har över 20 års internationell erfarenhet från både business to business och business to consumer industries, från Gunnebo till Electrolux. Martin har arbetat inom ett flertal områden men oftast med produkt- eller varumärkesfrågor.

Christina Hoffmann - fokus på struktur och processer. Christina Hoffman har mer än 15 års erfarenhet av strategi, kommunikation och verksamhetsutveckling. Hon jobbar med allt från media till industri, i både svenska och internationella sammanhang.

Jonas von Hedenberg, vice VD på Bonnier Growth Media, fortsätter som ordförande i Spoons styrelse.

Övriga i Spoons styrelse:

Anders Ribba – CEO, Spoon.

Peter Mohlin – COO, Spoon.

Christofer Fager – Försäljnings- och marknadschef, Spoon.

Melker Forssen – Chief creative director, Spoon.

• Media, kommunikation

• martin hedström
  • kenneth danielsson
  • jonas von hedenberg
  • helena westin
  • styrelse
  • spoon
  • content marketing
  • christina hoffman
  • anders ribba

Spoon är en content marketing byrå. Vi skapar medieupplevelser för våra kunders målgrupper. Vi gör engagerande redaktionellt innehåll som paketeras i olika kanaler som tidningar, nyhetsbrev, webbplatser, magasin och webb-tv. Vi ser till att ditt innehåll når ut och påverkar mottagaren. Vi ger varumärken mening och innehåll.

Björn Owen Glad

Presskontakt Marketing Manager Marketing & Spoon Academy +46-760-27 73 92