​Spoon gör dokumentärserie för NICORETTE® på de nordiska marknaderna

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 07:15 CEST

Idén med Spoons uppdrag för NICORETTE® går ut på att följa tre rökavvänjare på deras resa mot ett rökfritt liv – på var och en av de nordiska marknaderna. Att sluta röka kan vara en veritabel berg- och dalbana av framgångar och misslyckanden och att få stöd av videofilmer på Youtube har visat sig vara mycket engagerande.

Johnson & Johnson har valt Spoon som partner för sin stora nordiska videodrive för NICORETTE®. Videoinnehållet syftar till att inspirera människor att sluta röka och visar vilka fantastiska möjligheter som öppnar sig när man blivit kvitt lasten. NICORETTE® och Spoon följer deltagarnas framsteg under en 12-veckorsperiod genom att dokumentera deras resa i tre avsnitt och 12 videodagböcker. I episoderna får rökavvänjarna träffa en motivationscoach som ger dem stöd och tips längs resan och i videodagböckerna får våra huvudpersoner dela sina tankar, känslor och frustrationer.

– Vi valde Spoon på grund av deras beprövade expertis inom videoproduktion och deras starka närvaro i Norden, med kontor i flera svenska städer och även i Oslo, Helsingfors och med associerade partners i Danmark. Spoon är en viktig partner för att utveckla innehåll som verkligen kan inspirera människor att sluta röka, säger Malcolm Laurie, NICORETTE® Senior Brand Manager för Norden på Johnson & Johnson.

Innehållet publiceras på YouTube i NICORETTEs® kanaler och webbplatser i Sverige, Norge, Danmark och Finland. De två första delarna av serien är redan ute på alla marknader och de sista avsnitten kommer att visas i höst.

– Det är den första serien där NICORETTE® samarbetar med rökavvänjare för att hjälpa dem till en rökfri tillvaro, och det är också första gången som Spoon har skapat en TV-serie för hela den nordiska marknaden, säger Einar Lindgren, TV-producent på Spoon.

– Johnson & Johnson är ute efter att skapa engagerande och autentiskt innehåll. Att vara delaktig i detta banbrytande projekt är verkligen spännande för oss alla”, säger Marie Blomgren, projektledare på Spoon.

Johnson & Johnson äger också välkända varumärken som Listerine, Livostin/Benadryl, Compeed och Natusan.

Se filmerna här!

Spoons team
Maria Karlsson Biesterfeldt, business director,
David Kvart, ansvarig för TV-produktion,
Marie Blomgren, projektledare,
Einar Lindgren, TV-producent och
Mikaela Baum, projektassistent.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.