Spoon gör om SATS magasin

Träningskedjan SATS medlemmar har fått ett helt nytt magasin. Såväl formgivning som redaktionellt innehåll har fått ett rejält ansiktslyft och på premiäromslaget syns New York Rangers stjärnmålvakt Henrik Lundqvist.

På kort tid har en arbetsgrupp från contentbyrån Spoon tillsammans med SATS marknadsavdelning tagit fram en ny form och nytt innehåll för tidningen – samtidigt som årets första nummer producerats.

I tidningen delar Stanfordprofessorn och beteendegurun BJ Fogg med sig av vattentäta tips för att etablera nya träningsvanor. Bland höjdpunkterna finns även en ”tidning i tidningen” där SATS främsta personliga tränare bjuder på sina expertkunskaper kring förbränningsträning, kettlebells, effektiv träning, core och crosstraining.

– Vi är nöjda och stolta med vår nya tidning och hoppas förstås att våra medlemmar också gillar förändringen och upplever ett ökat värde i tidningen. Jag tycker att vi har fått till en bra magasinkänsla som känns både modern, ambitiös och inte minst flexibel i sitt upplägg, säger Eva Lundström, Nordic Marketing Manager på SATS.

­­– Det är oerhört kul när ett långvarigt samarbete är så vitalt som det är med SATS. Vi har en ständigt pågående dialog om hur kommunikationen kan stötta SATS varumärkesförflyttning och bygga medlemslojalitet. Nya SATS Magasin är det senaste resultatet av denna dialog och vi tror att vi har skapat ett magasin som kommer att göra ett mycket gott arbete i båda hänseendena, säger Erik Wannelid, kundansvarig för SATS på Spoon.

Om SATS Magasin
SATS är Nordens ledande träningsföretag med 106 helägda center. SATS har cirka 275 000 medlemmar och finns i ett trettiotal tätorter i Norge, Sverige och Finland.

SATS Magasin distribueras fyra gånger per år hem till SATS medlemmar och på samtliga SATS center, med en sammanlagd upplaga på 153 000.  Spoon har arbetat med SATS sedan 2008.

Arbetsgrupp på Spoon
Erik Wannelid, Account Director