Spoon gör reklamfilm för Electrolux Home

Electrolux Home vill hjälpa sina kunder hela vägen genom köksrenoveringen. Med tv-serien Kökspatrullen som nav lyfter contentbyrån Spoon kampanjen ”Vi skapar ditt drömkök” i en reklamfilm.

Spoon gör sedan tidigare redaktionellt innehåll till Electrolux Homes hemsida och sociala kanaler, däribland tv-serien Kökspatrullen, där experter från Electrolux Home ger familjers kök en komplett makeover. Med den contentbaserade kampanjen ”Vi skapar ditt drömkök” satsar Electrolux Home nu på att sprida budskapet om att de säljer kök och vitvaror, men också hjälper till med att skissa och planera nya kök till sina kunder. Central i kampanjen är reklamfilmen, där serien Kökspatrullen lyfts fram tillsammans med uppmaningen att boka en kostnadsfri köksrådgivning.

– Kökspatrullen producerades ursprungligen som en serie med webben som enda distributionskanal. Att Electrolux Home nu använder samma material i en reklamfilm ser vi som ett tecken på att content marketing kan användas på fler kreativa sätt än någon annan marknadsföringsform, säger Lars-Petter Steen, producent för serien och reklamfilmen.

Utöver reklamfilmen innehåller kampanjen tidigare avsnitt av Kökspatrullen samt flera inspirerande köksreportage som presenteras på kampanjsajten electroluxhome.se/kokspatrullen. Kampanjen körs vecka 21–22 och stärks även i Electrolux Homes sociala kanaler, bland annat YouTube, där alla tidigare avsnitt från Kökspatrullen går att se.

– Formatet Kökspatrullen låter oss visa hela vårt kökserbjudande på ett sätt som människor enkelt kan ta till sig. Att göra en kampanj baserad på dokumentärt material känns som ett nytt, spännande grepp för oss, säger Lena Söder, tf VD/marknadschef, Electrolux Home.

Länkar:
Reklamfilmen
Kökspatrullen avsnitt 1
Kökspatrullen avsnitt 2
Kökspatrullen avsnitt 3
Kampanjsajten

Arbetsgrupp:
David Kvart, exekutiv producent
Lars-Petter Steen, producent
Moa Suominen, projektledare
Annika Sundström, kundansvarig
Lena Söder, ansvarig utgivare

---
Om Electrolux HomeFranchisekedjan Electrolux Home, startade 1995 och har 52 butiker i Sverige. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av utvalda cookshop och småelsprodukter. Kök och förvaring säljs under det egna varumärket Sentens. Hos Electrolux Home får kunderna hjälp hela vägen: från inspiration och ritning till leverans, installation, montering och finansiering. Electrolux Home AB är ett helägt dotterbolag inom Electrolux-koncernen.