Orio stärker sitt varumärke med hjälp av Spoon

För ett år sedan bytte Saab Automobile Parts namn till Orio, som ett led i arbetet med att bredda både sitt kundunderlag och produktutbud. Nu tar företaget hjälp av contentbyrån Spoon för att öka kännedomen om sitt varumärke.

– Vi arbetar med kunder som vill mäta effekten av sina kommunikationsinsatser och nå en stor digital spridning. Vårt uppdrag för Orio är att skapa innehåll som ska bygga deras varumärke, förklara deras erbjudande och generera mätbart resultat och ökad affärsnytta, säger Petra Bagge, kundansvarig på Spoon.

För Orio är det viktigt att positionera sig som mer än enbart en reservdelsleverantör och erbjuda kunskap och lösningar på de problem som företagets kunder möter i sin dagliga verksamhet.

– Spoon kommer fylla våra digitala plattformar med innehåll som intresserar våra kunder och som är relevant för målgruppen, såsom rådgivning och information kring möjligheter i vår bransch, säger Orios globala marknadschef Johan Ran.

Han är glad över samarbetet och tror att satsningen kommer vara till stor nytta för Orio och öka kännedomen om de mervärden som tillförs.

– Spoon har gedigen erfarenhet av content marketing och vi har stort förtroende för den strategi vi arbetat fram, säger han.

För mer information, kontakta:

Petra Bagge
Account Manager, Spoon