​Spoon rekryterar från MEC

Foto: Andreas Dahl
Gunnel Burestig lämnar MEC för en roll som Business Director på contentbyrån Spoon.

Gunnel Burestig kommer närmast från MEC där hon har arbetat som Account Director under många år. Från kundsidan har hon med sig erfarenhet från arbetet som marknadschef på Di Luca & Di Luca där hon under fem år ledde Zetas uppmärksammade varumärkesresa.

– Det känns fantastiskt spännande att gå till en byrå som är marknadsledande, har ett internationellt erbjudande och leder utvecklingen inom content marketing i Norden, säger Gunnel Burestig.

Hos Spoon kommer Gunnel Burestig leda ett team på cirka 20 personer och arbeta som kundansvarig för flera stora uppdrag, däribland Scouterna, Hemköp och HSB.

– Förr handlade marknadsföring om att boka stora kampanjer, i dag handlar den om att gå till grunden med varför man som företag finns. Man måste kommunicera företagets kärnvärden på ett engagerande, tilltalande sätt. Det kräver en större långsiktighet och en strategi där relevant innehåll spelar en central roll, säger Gunnel Burestig.

Anna Aurell, Agency Director på Spoon i Stockholm, är mycket glad över rekryteringen.

– Gunnels breda kompetens och långa erfarenhet från både kund- och byråsidan har varit avgörande för oss. Hon kommer bidra till vår verksamhet med djup kunskap om konsumentmarknadsföring, stor erfarenhet av digital distribution och medieval, och har precis den typ av ledarprofil vi värderar. En drömrekrytering, säger Anna Aurell.

• Media, kommunikation

• content marketing