Skellefteåbolaget ICROSS i nytt internationellt samarbete

Med ICROSS ville grundaren Adam Westerman göra det enkelt och bekvämt för fiskeentusiaster att nå nya platser på sina fisketurer. ICROSS är en portabel flytande enhet som enkelt blåses upp inom några få minuter. Fullt uppumpad blir den hård som en sten och möjliggör för fiskaren att ta sig till platser och fiskeställen som tidigare bara gick att drömma om. Fiskekajakerna finns i 5 olika storlekar – 1206, 1260, 1410, 1610 och modellen 300 som är 3 meter lång.

Störst intresse för större modeller

Inför vår- och sommarsäsongen har försäljningen gått bra, och bäst har det gått för de större modellerna i produktlinjen. Under 2018 lanserades modellen 1610, den hittills största, som ett komplement till utbudet med ambiitionen att erbjuda en smidig jakt- och fiskekajak som skulle öppna upp för försäljning också mot jaktsegmentet. En lansering som visat sig vara lyckad

– Försäljningen går riktigt bra och stora delar av lagret är slut. Nya leveranser kommer i början av maj, och då får vi också 2019 års färger av våra populäraste modeller 1410 och 1610, säger Adam.

Nytt internationellt samarbete

Under vintern och början av våren har ICROSS hunnit med såväl mässutställningar som att knyta kontakter med nya internationella samarbetspartners.

– Genom vår nya samarbetspartner Riber products säljer vi numera ICROSS också i Storbritannien och resten av Europa. De hjälper oss med lagerhållning, distribution och försäljning, säger Adam.

Nästa stopp för bolaget blir Fiskefesten i Eddahallen, Skellefteå, helgen 27-28 april.

Adam Westerman

ICROSS Fly Fish AB 070-299 77 89