Bland de bästa i världen på hållbarhet

Bland de bästa i världen på hållbarhet

Storebrand/SPP har återigen placerat sig på det prestigefyllda Dow Jones Sustainability Indexes. Storebrand/SPP är ett av 16 bolag som placerat sig på indexet varje år sedan starten 1999.

- Hållbarhet är en helt integrerad del av vår kärnverksamhet. Att vi har haft en plats på indexet sedan starten, är ett viktigt erkännande av det arbete vi gör, säger Stina Billinger Hållbarhetschef Storebrand/SPP och tillägger;

- Det motiverar oss också att hela tiden bli bättre. Vi har kundrelationer som spänner över decennier. Genom vårt hållbarhetsarbete ska vi ge våra kunder både en bra pension och en bra värld att gå i pension i.

Dow Jones Sustainability Indexes värderar företags förmåga att ta sig an hållbarhetsutmaningar och samtidigt skapa långsiktig lönsamhet. Varje år värderas de 3000 största företagen i världen. Efter en noggrann bedömning av ekonomiska, miljömässiga och sociala faktorer kvalificerar sig de tio procent bästa inom varje bransch till indexet.

De 16 företag som placerat sig varje år sedan start.
Baxter International Inc
Bayer AG