Sammanslagning av SPP EMU Blandfond och SPP Aktiefond Europa

SPP Fonder arbetar kontinuerligt med att utveckla och förtydliga fondutbudet. Som ett led i det arbetet kommer fonderna SPP EMU Blandfond och SPP Aktiefond Europa att slås samman till en fond den 30 november 2012. Båda fonderna placerar i huvudsakligen i Europa och har en likartad förvaltning och karaktär.

Kunder med andelar i SPP EMU Blandfond kommer att få värdet av sina fondandelar överförda till SPP Aktiefond Europa. De kunder som inte vill få sina innehav överförda till SPP Aktiefond Europa måste sälja eller byta till en annan fond senast den 23 november.

Sammanslagningen av fonderna medför inte några skattekonsekvenser, vilket däremot en försäljning eller ett byte generar.

Samtliga andelsägare i fonderna underrättas om förändringen.