SPP/Storebrand fortsätter att klättra på Dow Jones Sustainability Index

SPP/ Storebrand kvalificerade sig åter igen till det prestigefyllda Dow Jones Sustainability Index (DJSI World). Det är 14e året i rad som SPP/Storebrand tar plats bland de mest hållbara bolagen i världen.

– För oss är det en självklarhet att vi ska kvalificera oss, men vi måste hela tiden utmana vår verksamhet att bli bättre. Därför blir jag extra stolt när vi dessutom klättrar på listan och hela tiden får bättre poäng, säger Stina Billinger, Hållbarhetschef SPP/Storebrand.

Hållbarhet är helt integrerat i hela koncernen och genomsyrar alla beslut som tas. Övertygelsen att hållbarhet är avgörande för framgång  är orubblig.

– Vi är övertygade om att de bolag som är rustade strategiskt för att möta en hållbar framtid är de företag som kommer överleva och vara de ekonomiska vinnarna i längden. Där finns innovationskraften och de har förstått, och vi har förstått, att vi inte kan överutnyttja  den omvärld vi är beroende av, avslutar Stina.