Sveriges bästa kundservice- igen!!

Sveriges bästa kundservice- igen!!

Torsdagen den 28:e januari 2016 utsågs SPPs kundcenter återigen till svenska mästare i kundservice. Det är vi givetvis oerhört stolta över.

- Det är så klart fantastiskt roligt. Att vinna en gång är bra. Att vinna två gånger är fantastiskt och en ännu större prestation. Att vinna tre gånger betyder att vi har byggt upp en fungerande verksamhet som håller i sig över tid, säger Mathias Norderstål, Chef för SPP Kundcenter och tillägger.

- Det är i kontakten med våra kunder som vi kan göra störst skillnad för den enskilde. Jag är så stolt över teamet.

Motiveringen till utmärkelsen lyder: Vinnaren i klassen Individförsäkring har ett högt engagemang och ger oss bra underlag inför viktiga försäkringsbeslut. Som kund känner man stor trygghet då ingen fråga lämnas obesvarad. Tydlig information och ett bra bemötande är A och O, vilket agenterna hos SPP verkligen anammar.

- Att kunderna känner trygghet och får vad de behöver för att fatta viktiga beslut och att vi lyckas bemöta deras frågor är helt avgörande för oss. Det visar att våra medarbetare lyckas göra skillnad varje enskilt samtal. Jag som ser det inifrån vet att alla ger allt i alla samtal, säger Anette Harby, Gruppchef SPP Kundcenter.

Mathias Norderstål är också en av tre finalister i kategorin Årets Framtidschef 2016 anordnat av tidningen Chef. Syftet med priset är att belöna en chef som genom lyhördhet och mod att tänka nytt, har lett yngre medarbetare mot goda resultat. Det är fjortonde året i rad som tidningen chef utser Sveriges bästa chefer. Onsdag 9 mars slår dörrarna upp och vi på SPP håller alla tummar vi kan.