Julen har flyttat in på Noble House

Julen har flyttat in på Noble House

Till julkollektionen har jag inspirerats av traditionellt skandinaviskt julfirande och nostalgi som Astrid Lindgrens jular i Bullerbyn och Carl Larssons stämningsfulla jular på Sundborn.

Vi har valt att låta färgerna rött, grått och vitt dominera kollektionen med inslag av oblekt linne och jute. Våra material spänner sig från veckad fleece, fluffig päls, bomull, linne och sammet. Till kollektionen har vi också juldekorationer som vimplar, filthjärtan och stjärnor att hänga i granen, roliga stoppade grisar och julgransmattor i bomull med tryck, allt för att tillsammans med den övriga kollektionen skapa en fin julstämning i hemmet. Under julstöket, pepparkaksbak och griljering blir det stämningsfullt med söta broderade julmotiv och roliga tryckta mönster som julgrisar och tomtar på kökshanddukar och grytlappar. För de som vill ha en vävd vara finns det en fin vävd rand på ett flertal produkter och gåsögat är tillbaka både på tabletter, löpare och mattor.

Till julens fönster kan vi erbjuda både enfärgade och mönstrade gardiner och vi har valt att fortsätta med vår uppskattade exklusiva sammet i julens färger med tillhörande kuddar.

Julkollektionens få men noga utvalda färger ger en fin helhet och stora möjligheter att matcha. Jag har designat nya mönster som är unika för Noble house som det lilla vinterlandskapet, julgrisarna och domherren mm. Till nyårsfestens dukning finns två eleganta dukar med ett stramt grafiskt mönster i guld eller silver med tillhörande festliga tabletter och servetter. Vår jul är klassisk & traditionell, röd & vit med knorr!

Vi önskar er alla en fröjdefull jul!

Maria Bannura
Designer, Noble House