NOBLE HOUSE VÅR 2020

NOBLE HOUSE VÅR 2020

När vintern närmar sig sitt slut och vårljuset börjar sippra fram är det tid för en nystart på många sätt. Ett sätt att förnya, förändra och uppdatera hemmet är att byta ut textilierna.
Med nya gardiner, prydnadskuddar, plädar och dukar blir hemmet genast redo för det kommande året. Vi vill skapa en kontrast till vinterns form och färg med en vårkollektion som är både elegant och fräsch.

Vårens sprakande färger är grunden till kollektionen och vi väljer dem väldigt noga. Enligt trendguider kommer sand och linnenyanser vara stort. Därför har vi valt att kombinera detta nya med grått som är en säker basfärg. Grönt som nyutsprungen växtlighet, är en självklar färg på våren. Vi har valt ett brett spektrum av gröna nyanser, allt från skir ljusgrön, mintgrön till mustigare gröna toner. Tongivande i trendrapporterna är även aprikos och orange kulörer, vilket ger kollektionen en vacker helhet tillsammans med det gröna och neutrala basfärgerna.

Min inspiration kommer från det klassiska skandinaviska formspråket med stram design. På kökstextilierna har vi valt både en klassisk Chambrey och en fin våffelväv som båda är funktionella, taktila och en smula nostalgiska. I vardagsrummet väljer vi enfärgade tyger och produkter med spännande struktur eller form, som kan kombineras med utvalda mönstrade produkter. Målet var att skapa en harmonisk, vacker och funktionell kollektion som passar in i det skandinaviska hemmet från vinterns fortfarande kyliga dagar fram till våren och trädgårdslivet tar vid.

Besök gärna vår hemsid för inspiration!

Låt våren ta plats!