Springtime och Six Year Plan skriver crowdsourcad Almedalssång

Kommunikationsbyrån Springtimes politiska allsångskvällar i Almedalen, som genomförs tillsammans med Six Year Plan, har fått deltagare från alla läger att sjunga kampsånger tillsammans i snart tio års tid. I år utökas sånghäftet med en alldeles nyskriven Almedalssång. Till den söker man nu bidrag.

– Vi har länge känt att det saknas en sång om Almedalen. Det tänkte vi råda bot på! Kan vi sjunga tillsammans, så kan vi även skriva en sång tillsammans, säger Marita Bildt, vd på affärsutvecklingsbyrån Six Year Plan.

Byråerna ber nu om hjälp med att sätta texten till musiken av ’’Vi hade en gång en båt’’ av Cornelis Vreeswijk och skapa den första Almedalssången.

Vad är Almedalen för dig? Vad får man inte missa under politikerveckan? Vad ser du mest fram mot varje år? Vad är unikt för veckan? Vad är dina bästa tips inför Almedalen?

– Vi uppmanar alla som brukar vara i Almedalen att skriva en mening eller flera i en kommentar på MyNewsDesk eller springtimebloggen, via ett inlägg på Twitter eller i form av en video på Youtube. Använd din fantasi, och tagga bidraget med #almedalssången så att vi hittar det, säger Cecilia Gannedahl, vd på Springtime.

Fram till den 2 juni pågår textinsamlingen. Almedalssången premiärsjungs på allsången onsdagen den 2 juli klockan 21.00 på Kitchen & Table, Clarion Hotel i Visby.

Cecilia Gannedahl, vd Springtime, 0708-77 17 54, cecilia.gannedahl@springtime.nu
Karin Bäcklund, expert digitala medier, 0708-75 46 77, karin.backlund@springtime.nu
Marita Bildt, vd Six Year Plan, 0709-21 81 12, marita.bildt@sixyearplan.se

• almedalen
  • politisk allsång

Springtime är en svensk kommunikationsbyrå som arbetar inom marknadskommunikation, varumärkesstrategi, internkommunikation, public affairs och investor relations. Byrån grundades 1994 och har 35 medarbetare. Springtime är en del i Hallvarsson & Halvarsson Group.