Springtime rekryterar från politiken - Henrik Hedberg tar klivet över till byrå

Tidigare försvarsministerns pressansvarige Henrik Hedberg går till Springtime. Han har lång erfarenhet från politiken och har tidigare varit tf pressansvarig på arbetsmarknadsdepartementet samt arbetat som pressekreterare på Moderaternas riksdagskansli. Hos Springtime kommer han ha rollen som projektledare och förstärker byråns erbjudande inom public affairs, medierelationer och kriskommunikation.

Henrik kommer närmast från ett vikariat som presschef på statliga myndigheten FMV. Han tar nu för första gången steget över till konsultsidan. Under sina år inom politiken har han varit pressansvarig hos försvarsminister Karin Enström, tf pressansvarig hos arbetsmarknadsminister Hillevi Engström, samt haft en rad uppdrag på Moderaternas riksdagskansli, främst i rollen som pressekreterare till Moderaternas gruppledare och partisekreterare.

- Jag ser nyfiket fram emot att börja på Springtime och vara med på den spännande resa de har framför sig. Jag kommer att få möjlighet att arbeta med kunder som har utmaningar inom ett antal olika områden där Springtime länge varit starka, från marknadskommunikation till förändringskommunikation. Något som lockade mig till byrån, säger Henrik Hedberg.

Springtime är inne i en expansiv fas och förstärker genom rekryteringen av Henrik Hedberg sitt erbjudande inom flera områden.

- Henriks gedigna bakgrund inom politiken blir ett bra komplement till vårt Springtime -team. Vi är glada över att ha lyckats locka honom till oss och tror att hans breda erfarenhet inom blanda annat public affairs, medierelationer och kriskommunikation stärker oss på flera sätt. Samtidigt kommer hans erfarenhet från att arbeta inom organisationer och myndigheter göra stor nytta i våra kunduppdrag, säger Martin Petersson, VD Springtime.

För mer information, kontakta: Erik Boltjes, byråchef Springtime, +46 70 834 54 13, erik.boltjes@springtime.nu

• marknads-pr

Om Springtime

Springtime ingår i Hallvarsson & Halvarsson Group (H&H Group) som samlar Sveriges främsta kommunikationskompetens i tre ledande kommunikationsbyråer; Hallvarsson & Halvarsson, Comprend och Springtime. I gruppen arbetar 150 konsulter med att bistå kunder i över 10 länder. Företaget har två kontor i Stockholm, ett i London och finns representerade i Lissabon och Milano.