Cono Sur får mottaga "Green Company of the Year"

Vintillverkaren Cono Sur har tilldelats utmärkelsen ”Green Company of the year 2011” som delas ut av det prestigeladdade brittiska branschmagasinet Drinks International. Priset delas varje år ut till ett företag inom dryckesbranschen som förändrat och förbättrat sin verksamhet för att minimera koldioxidutsläpp och minska påverkan på omgivande miljö, samtidigt som företaget ska ha marknadsfört sitt åtagande och miljöarbete mot bransch och/eller konsument. Priset delades ut på tidningens tillställning ”Green Awards” i London den 7 mars 2011.

Cono Sur har länge engagerat sig i en hållbar produktion. Efter många års arbete certifierades företaget under 2010 enligt ISO 14 064. Certifieringen genomfördes av CarboNZero genom CEMARS (Certified Emissions Measurement and Reduction Scheme) och är en erkänd certifiering på världens 50 största exportmarknader. Cono Sur är den första vinmakaren i Sydamerika och den tredje i världen att mäta sitt koldioxidutsläpp.

Med utmärkelsen ”Green Company of the Year” positionerar Cono Sur sig bland de främsta vinmakarna i världen när det kommer till hållbar produktion.

• cono sur
  • dryck