Äkta guldbubbel förgyller festen

Våren närmar sig med stormsteg, och med det även högtiderna. Snart kommer Valborg, studentutspring, födelsedagsmottagningar och bröllop att ta upp tid i våra kalendrar. Sätt en guldkant på tillvaron och inled festligheterna med ett glittrigt glas mousserande Blue Nun Sparkling Gold – med äkta guldflagor i.

Från att de sista tonerna av ”Vintern rasat ut bland våra fjällar” klingat ut och tills de ljumma sommarnätterna sätter in avlöser festtillfällena varandra i form av studentmottagningar, bröllopsfester och grillpartyn. Ofta innebär dessa festliga sammankomster många gäster och därmed många munnar att mätta med mat och vin. Med Blue Nun Sparkling Gold kan du till ett överkomligt pris inleda festen på ett extra speciellt sätt – vinet innehållet nämligen guldflagor av 22 karats äkta guld, som bubblar upp i glaset vid servering.

– Vi tror att Sparkling Gold kan bli det ultimata festvinet i vår och sommar. Med sin lätta fräscha smak av citrus och gröna äpplen och inte minst sina glittriga guldflagor sticker det definitivt ut på marknaden, säger Jenny Hagberg, produktchef på Spendrups Vin.

Sparkling Gold har en torr, medelfyllig smak med ett friskt avslut och är jäst på ståltank. Effekten av guldflagorna i vinet är framför allt visuell – flingorna är så små att man inte märker av dem i munnen.

Sparkling Gold dricks med fördel till asiatiskt och lite kryddigare maträtter, eller bara som den är i en fördrink.

Fakta Blue Nun Sparkling Gold Edition

• Beställningsvin, art nr 77385
    • Pris 73 kr för 75 cl och 31 kr för 20 cl.

För mer information, vänligen kontakta:
Jenny Hagberg, Brand Manager - Spendrups Vin AB

E-mail: jenny.hagberg@spendrupsvin.se

• mousserande vin
  • dryck
  • sparkling gold

Spendrups Vin importerar, säljer och marknadsför vin.
Företaget har 20 medarbetare och är ett helägt dotterbolag inom Spendrups dryckeskoncern.
Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har vinbolaget vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spendrups Vin representerar idag ett 50-tal vinproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat E & J Gallo Winery, McPherson, Trapiche, El Coto, Cono Sur, Peter Lehmann och Frescobaldi.