El Coto, första crianza-vinet från Rioja med skruvkapsyl

El Coto är den första crianzan från Rioja som byter till skruvkapsyl i Sverige. Anledningen är att El Coto vill erbjuda en mer konsumentvänlig förpackning, då det blir enklare att öppna och återförsluta flaskan. I april var El Coto Crianza det bäst säljande vinet från Rioja på Systembolaget i prisklassen 70-79 kr.

"I Sverige är vi vana att köpa både dyra och billiga viner med skruvkapsyl. Vi ser det som ett naturligt steg att byta till skruvkork på El Coto Crianza, då det är den förslutning som fler och fler föredrar av bekvämlighetsskäl. El Coto Crianza är ett sympatiskt, matvänligt vin som många väljer till avslappnade middagar med familj och vänner. Då passar enkelheten med skruvkork särskilt bra", säger Jenny Hagberg, produktchef på Spendrups Vin.

Produktfakta
Namn: El Coto Crianza
Land: Spanien
Region: Rioja
Årgång: 2007
Pris 75,00 kr (750ml)
Art nr: 12670, finns i alla butiker.

Kontaktperson för mer information:
Jenny Hagberg, Brand Manager
SPENDRUPS VIN AB
Besöksadress: Vårby Allé 39
Postadress: Box 3006, SE-143 03 Vårby
Tel 08-6727700,  070-182 77 58
jenny.hagberg@spendrupsvin.se
www.spendrupsvin.se

• el coto
  • crianza
  • rioja
  • rött vin

Spendrups Vin importerar, säljer och marknadsför vin. Företaget har 20 medarbetare och är ett helägt dotterbolag inom Spendrups dryckeskoncern. Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har vinbolaget vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spendrups Vin representerar idag ett 50-tal vinproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat E & J Gallo Winery, McPherson, Trapiche, El Coto, Cono Sur, Peter Lehmann och Frescobaldi.