Sätt en äkta guldkant på festen med Sparkling Gold

Att allt inte är guld som glimmar och att guld kan bli till sand är något vi alla känner till. Men att även kvällsstund nu kan ge ”guld i mun” är det inte alla som känner till. Blue Nun Sparkling Gold Edition är ett vitt mousserande vin med äkta 22-karats guldflagor i som passar extra bra i gala- och melodifestivaltider.

Vintertid är lika med galor och glamour av alla de slag – allt från Grammisar och Guldbaggar till Oscarsgala och melodifestivals-turné. Fest, glitter och glamour är mer än välkommet för att lysa upp denna mörka och långa årstid. Tack vare Sparkling Gold finns det nu ett äkta glamourvin för de speciella tillfällena i vinter.

Sparkling Gold har en torr, medelfyllig smak med ett friskt avslut och är jäst på ståltank. Extra utmärkande för vinet är guldflagor av 22 karats guld* som bubblar upp i glaset vid servering. Effekten är framför allt visuell – guldflingorna är så små att man inte märker av dem i munnen. De avger inte heller någon bismak.

– Med sin lätta fräscha smak av citrus och gröna äpplen och inte minst de små, glittriga guldflingorna utgör Sparkling Gold det perfekta vinet vid festliga tillfällen som man vill sätta en extra guldkant på, säger Jenny Hagberg, produktchef på Spendrups Vin.

Sparkling Gold dricks med fördel till asiatiskt och lite kryddigare maträtter, eller bara som den är. Enligt buddismen är guld nära förknippat med gudomlighet och gudar associerade med solen. Det symboliserar också rikedom och framgång – och vem vill tacka nej till det?

Fakta Blue Nun Sparkling Gold Edition
Beställningsvin, art nr 77385 (www.bluenun.se)
- Pris 73 kr för 75 cl och 31 kr för 20 cl.

För mer information, vänligen kontakta:
Jenny Hagberg, Brand Manager - Spendrups vin AB
E-mail: jenny.hagberg@spendrupsvin.se

*Guldet är godkänt för att konsumeras enligt EU:s normer.

• mousserande vin
  • sparkling gold
  • blue nun
  • vin
  • systembolaget

Spendrups Vin importerar, säljer och marknadsför vin.
Företaget har 20 medarbetare och är ett helägt dotterbolag inom Spendrups dryckeskoncern.
Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har vinbolaget vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spendrups Vin representerar idag ett 50-tal vinproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat E & J Gallo Winery, McPherson, Trapiche, El Coto, Cono Sur och Peter Lehmann.

Carina Tidén

Presskontakt Marketing Director +46 (0)8 736 69 97