Human Centered Business Index och BoKlok kommer till Almedalen

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2016 10:00 CEST

Human Centered Business Index

Konsultbyrån Lumen Behavior med Johanna Hallin i spetsen tar sitt mätverktyg Human Centered Business Index till Almedalen, och låter tre svenska företag berätta om sitt arbete bortom hållbarhet. Ett av dessa företag är det malmöbaserade Boklok.

Human Centered Business Index är ett banbrytande koncept som har utvecklas av Lumen Behavior, i samarbete med ett globalt nätverk av experter på människocentrerad design, systemförändring och social innovation. Human Centered Business Index mäter hur väl företag arbetar med dimensionerna empati, mening, system strategi och motståndskraft i sin kärnverksamhet.

– Vi är ett värderingsstyrtföretag och vi har ett tydligt uppdrag; vi försöker att lösa bostadsbristen i Sverige på vårt sätt. Vi ser fram emot att berätta mer om vår verksamhet och hoppas inspirera andra, säger Ewa Magnusson från BoKlok.

I år kommer alltså Human Centered Business Index till Almedalen, fredagen den 8 juli kl 10.30 hålls seminariet i Region Västerbottens lokaler på Novogrodgränd 1. Lumen Behavior presenterar modellen och vi får höra från tre företag som arbetar utifrån dessa principer.

– Företag som är människocentrerade har förutsättningar att i stor skala, på kort tid och på ett varaktigt sätt, är att skapa förutsättningar för global välfärd. Få andra aktörer har de möjligheterna. Därför vill vi lyfta fram föregångarna, och ser fram emot att presentera Indexet för Almedalsbesökarna, säger Johanna Hallin, VD, Lumen Behavior.

Läs mer på humancentered.se / https://www.facebook.com/events/999890126797039/

Lumen Behavior partners with brave companies ready to become Human Centered in business and operations, by facilitating purpose, empathy, systems approach and resilience into decision making processes.

Kommentarer (0)

Kommentera