​Roland Sigbladh – Ny förbundsdirektör och vd

Srf konsulternas styrelse har utsett Roland Sigbladh till ny förbundsdirektör och vd för den ledande branschorganisationen inom redovisning och lön - Srf konsulterna. Roland tillträdde tjänsten den 1 januari 2016. Roland har sedan ett halvår varit vice vd på Srf konsulterna och innan dess var han marknadschef för UC-koncernen.

Roland efterträder Fredrik Dahlberg som kommer att fortsätta arbeta inom Srf konsulterna som vice vd med ansvar för expert och kvalitetsfrågor.

– Jag är mycket glad över att Roland Sigbladh kommer att leda Srf konsulterna och branschen in i framtiden. Han har 25 års erfarenhet från affärs-och kreditinformation och har under sin tid på UC visat på en förmåga att framgångsrikt vårda och utveckla varumärken samt medverkat till att utveckla tjänster som skapar efterfrågad kundnytta, säger Anders Bernåker, förbundsordförande på Srf konsulterna.

– Det är med ödmjukhet och höga förväntningar jag tar över som förbundsdirektör och vd för Srf konsulterna. Srf konsulterna och våra 5500 medlemmar har en mycket viktig roll i det svenska näringslivet, där vi bidrar till att redovisningen blir rätt från början och där våra medlemmar hjälper över 330 000 företag med expertstöd avseende såväl redovisning som lönehantering. Jag ser mycket fram emot att medverka till att fortsätta utveckla Srf konsulterna, säger Roland Sigbladh.

Vid frågor, välkommen att kontakta Srf konsulternas ordförande Anders Bernåker

• fredrik dahlberg