Sveriges Redovisningskonsulters Förbund blir Srf konsulterna

Idag, vid SRFs sjuttionionde kongress, beslutades om att anta nytt namn på förbundet, Från och med idag heter vi Srf konsulterna. - Nya tider kräver nya grepp och jag är mycket glad över att vi nu tar förbundet vidare in i den nya tiden, säger Fredrik Dahlberg, förbundsdirektör på Srf konsulternas förbund.

På uppdrag av SRFs förbundsstyrelse startades hösten 2014 ett varumärkesprojekt med företags- ledningen som ansvariga. Tillsammans med en varumärkesexpert har vi tagit fram en ny varumärkesplattform och en ny grafisk profil.

Syftet med den nya varumärkesplattfomen är dels att samla landets främsta redovisningskonsulter och lönekonsulter under samma varumärke. Dessutom genomgår yrkesrollen Auktoriserad Redovisningskonsult en förändring och förflyttar sig mot en roll som handlar mer om analys, kommunikation och rådgivning. Vi har också ringat in ett behov av att modernisera och förnya vårt varumärke för att attrahera nya yrkesutövare till redovisnings- och lönebranschen och tydligare kommunicera den nytta yrkesrollerna bidrar med i näringslivet.

- Genom den här moderniseringen av vårt varumärke skapar vi nu nya möjligheter att leda våra medlemmar in i framtiden”, avslutar Fredrik Dahlberg.

Srfkonsulternas lanseringsfilm:

För mer information, välkommen att kontakta:

Petra Lagnehag Zars, Marknadschef Srf konsulterna

telefon: 070-794 49 84 e-post: petra.lagnehag.zars@srfkonsult.se

• lön
  • srf kongress
  • lönekonsult

Srf konsulternas förbund är den ledande branschorganisationen för redovisningskonsulter och lönekonsulter.

Srf konsulterna grundades 1936 och driver en fortlöpande branschutveckling samt kvalitets- och kompetenshöjning av medlemmarna.

Srf bedriver också en omfattande informations- och utbildningsverksamhet.

Förbundet har omkring 6 000 medlemmar, varav cirka 4 000 är Auktoriserade Redovisningskonsulter och Auktoriserade Lönekonsulter, som bistår fler än 350 000 svenska och utländska företag.

Auktorisationen är en kvalitetsstämpel som borgar för trygghet, kompetens och förtroende. Genom auktorisationen skapas ett tydligt utbud av kvalitetssäkrade redovisnings- och lönetjänster till nytta för svenska företag.