Vid Srf konsulternas kongress firar förbundet 80 år!

Onsdagen den 12 oktober inleds Srf dagarna med förbundets årliga kongress. Styrelse, personal och medlemmar från hela landet samlas för att ta beslut kring de stora frågorna. Srf dagarna genomförs under samma tak som mässan Ekonomi & företag och är öppen för alla verksamma inom ekonomi och lönehantering samt för företagare som söker verksamhetsstöd inom dessa områden. På kvällen den 12 oktober hålls den stora jubileumsfesten då 80-åringen ska firas.

Srf dagarna och mässan Ekonomi & Företag genomförs på Kistamässan norr om Stockholm den 12:e och 13:e oktober och är landets i särklass största branschaktivitet.

-Vi ser ett ökat antal deltagare både vid kongressförhandlingarna och övriga aktiviteter under Srf dagarna, säger Roland Sigbladh som är förbundsdirektör hos Srf konsulterna. Srf dagarna är landets viktigaste branschdagar för alla verksamma inom redovisning och lön. Vi sätter alltid branschnyttan främst och i år kommer vi att fokusera på branschutvecklingsfrågor inom både redovisnings- och löneområdet.

De inledande kongressförhandlingarna kommer bland annat att innebära val av nya ledamöter på ett par styrelseposter. Nuvarande förbundsordförande Anders Bernåker har sedan flera år verkat i Srf konsulternas styrelse, dels som vice ordförande och det senaste året som förbundsordförande.

-Jag har haft förmånen att ingå i Srf konsulternas styrelse under många år och det är nu dags att lämna över rodret till en ny ordförande, säger Anders Bernåker. Vi har en spännande branschutveckling som pågår för fullt och vi behöver en framåtblickande styrelse som fortsätter driva förbundet i rätt riktning.

Till de årliga kongressförhandlingarna hör också den traditionsenliga kongressmiddagen som i år kommer att omvandlas till en stor jubileumsfest då 80-åringen Srf konsulterna firas på Hamburger Börs i centrala Stockholm. På programmet står bland annat show med den kritikerrosade discogruppen Alcazar i en festlokal som är bokad till sista plats.