Vinnarna i Årets Auktoriserade konsulter 2017

Utmärkelserna Årets Auktoriserade Redovisningskonsult och Årets Auktoriserade Lönekonsult har delats ut för tredje året. Under Srf konsulternas årliga kongressmiddag, korades vinnarna i de två kategorierna. David Wengbrand, Wengbrand Redovisning korades till Årets Auktoriserade Redovisningskonsult och Marie Eishayeh, Lön & HR Bolaget korades till Årets Auktoriserade Lönekonsult.

De två främsta, bland många nominerade, fick ta emot sina utmärkelser under torsdagskvällens festligheter vid Srf konsulternas årliga kongressmiddag. Utmärkelserna syftar till att lyfta fram branschens fina förebilder och det viktiga arbete dessa yrkesutövare gör för näringslivet. Juryarbetet har varit tufft i år, då samtliga kandidater som gått till slutnominering besitter många goda kvaliteter. Märkbart överraskade med både glädjetårar och stolthet tog vinnarna emot sina utmärkelser och publikens jubel, från scenen.

– Det här är verkligen kul, det värmde att få höra alla vackra ord. Det har gått fort, från en yrkesroll som varit lite i skymundan till auktorisation. Och nu står jag här, säger Årets Auktoriserade Lönekonsult, Marie Eishayeh.

– Jag är förvånad och överraskad men lycklig. Min styrka är att bygga team, stötta mina anställda till att bli stolta yrkesutövare. För mig som verkar på en liten ort betyder det här mycket, säger Årets Auktoriserade Redovisningskonsult, David Wengbrand.

Niklas Högstedt, Ekonomibolaget i Sverige och Pia Lundgren, Redovisningshuset i Sollefteå var två av de slutnominerade som var med ända till finalen i kategorin Årets Auktoriserade Redovisningskonsult. Cina Brunnberg, BDO Mälardalen och Carina Olsson från Amesto AccountHouse gick till slutfinal i kategorin Årets Auktoriserade Lönekonsult. Dessa fina konsulter och tuffa utmanare gratuleras alla till sina finalplatser. Bland Srf konsulternas 3 500 Auktoriserade Redovisnings- och Lönekonsulter är det stort att komma så långt i nomineringsprocessen.

Mer om utmärkelserna