Ny VD på Swedish Radio Supply

Vi vill härmed informera om att Swedish Radio Supply (SRS) idag har fått en ny VD, Lars-Magnus Gustafsson.

Vi ser detta som en positiv förändring främst grundat i att vår primära marknad håller på att förändras och i samband med detta vill vi utveckla och därmed stärka SRS position som den ledande aktören inom trådlös kommunikation.

Lars-Magnus har ett förflutet inom SRS där han startade 1995. Bl.a. jobbade han som Key Account Manager med ansvar för det som skulle komma att heta RAKEL. Som ansvarig TETRA-säljare för Public Safety var han tidigt ute och positionerade SRS för bl.a. polisen och såg 2005 till att vinna det ramavtal som gör att vi än idag i stort sett är ensam leverantör av TETRA-terminaler till den svenska polisen.

Mellan 2008 och 2016 arbetade Lars-Magnus på Sepura i olika roller, under de flesta åren som ansvarig för SRS (och VHF Group) och varit en viktig komponent i företagets framgång.

Under det senaste året har han varit aktiv som sälj- och marknadschef i Wireless Communication i Oslo, ett systerbolag till SRS.

Har ni några frågor gällande ovanstående är ni varmt välkomna att höra utav er till Lars-Magnus Gustafsson på nedanstående kontaktuppgifter.

Lars-Magnus Gustafsson
lars-magnus.gustafsson@srsab.se
+46 70-680 80 90

Swedish Radio Supply

In english
For english version please see the attached PDF or download the document here.

• srsab
  • sepura
  • icom

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 85 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket, SL, Försvarsmakten samt Landsting och Räddningstjänster över hela Sverige. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Niclas Sund

Presskontakt Marketing Manager Press & marknadsföring 054-67 05 07