Nyetablering i Stockholmsregionen

Som ett led i Swedish Radio Supplys strategi etablerar vi oss nu med en filial i Stockholmsregionen.

Swedish Radio Supply expanderar och öppnar ett filialkontor centralt beläget i Stockholm. Expansionen görs delvis genom ett företagsköp av Connectron som är ett redan känt namn inom radiokommunikationsmarknaden. Syftet med nyetableringen är att komma våra kunder närmare och därmed höja servicenivån ytterligare samt att kunna erbjuda ett ännu bredare sortiment.

De nya lokalerna är belägna på Armégatan i Stockholm och utvalda med tanke på att kunna erbjuda utbildningar, kurser och konferensmöjligheter. I tillägg kommer vi också ha möjlighet att visa upp vårt breda sortiment av kommunikationsradioprodukter där kunder kan känna på produkterna.

Ansvarig för vårt nya Stockholmskontor blir Håkan Åberg som också jobbar som Key Account Manager på Swedish Radio Supply. Håkan kommer att driva filialen tillsammans med Johan Jönander och Hans Lundgren från Connectron.

"Efter år av förberedelser är nu vår etablering i Stockholm ett faktum. Detta är en milstolpe i Swedish Radio Supplys långa historia på den svenska radiokommunikationsmarknaden. Det ger oss, i ännu högre grad, möjlighet att jobba närmare våra kunder i Mälardalsregionen." säger Johnny Dahlquist, VD på Swedish Radio Supply.

Swedish Radio Supply är ett företag i VHF Group-koncernen som har sitt säte i Oslo och bolag i Norge, Danmark, Sverige samt Polen. Swedish Radio Supply är idag den största terminalleverantören till Rakelnätet med kunder som  t ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Tullverket, Kriminalvården, Sjöfartsverket, SOS Alarm med flera. Etableringen i Stockholm innebär att VHF Groups företag nu finns representerade i huvudstäderna i Norge, Danmark och Sverige.

Connectron
Connectrons verksamhet har allt sedan starten för 40 år sedan bedrivits med inriktning på kvalitetstillbehör som kan skräddarsys och kundanpassas i både stora och mindre serier. Bland Connectrons kunder finns bl a Polisen, Försvarsmakten, Tullen och Kustbevakningen sedan många år tillbaka.

Det nya kontoret kommer att öppnas under maj 2010.

• nyetablering
  • mälardalen
  • solna
  • stockholm

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 21 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket och Försvarsmakten. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Niclas Sund

Presskontakt Marketing Manager Press & marknadsföring 054-67 05 07