Räddningstjänsterna i Leksand och Rättvik valde Sepura

Swedish Radio Supply (SRS) har glädjen att få välkomna räddningstjänsterna i Leksand och Rättvik som kunder.

Efter upphandling har SRS fått förtroendet att under perioden 2009 till 2011 leverera Sepurautrustning till Räddningstjänsternas verksamhet. Ordern är den första för Rakel i Dalarna vilket är extra roligt.

Aktuella produkter är Sepura STP8000 som handterminal och SRG3500 som mobilstation. SRG3500 kommer också att användas som modem för att t ex. styra vägbommar och pumpstationer. Leveransstarten kommer att påbörjas omgående under slutfasen av 2009.

SRS har tidigare haft stora framgångar i Skåneregionen där utleverans av Sepuraterminaler har skett till totalt 33 stycken Räddningstjänster i de flesta kommuner.

• Data, Telekom, IT

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 21 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket och Försvarsmakten. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Niclas Sund

Presskontakt Marketing Manager Press & marknadsföring 054-67 05 07