Region Skånes Prehospitala Centrum väljer SRS och Sepura

Region Skånes Prehospitala Centrum (f.d. KAMBER) har valt Swedish Radio Supply (SRS) som leverantör av Rakelterminaler till sin verksamhet. Efter en andra konkurrensutsättning var det bara Sepura och SRS som kunde klara av de högt ställda kraven på en totalleverantör.

Upphandlingen omfattar att utrusta 90 ambulanser, akutmottagningar samt katastrofledning på 10 sjukhus med Rakel, samt ge apparatutbildning  till regionens instruktörer. SRS ska också leverera en interaktiv utbildning för Sepura-användare i Region Skånes lärplattform LärKan. Totalt i region Skåne så hanteras det ca 110 000 ambulansuppdrag varje år.

”Det känns tryggt att en totalleverantör som SRS får uppdraget att leverera Rakelutrustningen, detta innebär också att allt blåljus i Skåne har samma fabrikat och vi kan enkelt utbyta erfarenhet som utvecklar vår verksamhet i Rakel”, säger projektledare Holger Baldauf

Kontakta Uno Zell för mer information om Region Skånes Rakelinförande.

• sepura
  • region skåne

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 21 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket och Försvarsmakten. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Uno Zell

Key Account Manager Försäljning Rakel 0730-24 65 00