Swedish Radio Supply bygger förstärkt inomhustäckning för Rakel åt SLL

SRSAB har fått Stockholms läns landstings förtroende att bygga förstärkt inomhustäckning för RAKEL på ambulansstationer i Stockholm. Först ut är stationerna på Sabbatsbergs sjukhus och i Hägersten. Lösningen bygger på produkter från Andrew.

Ambulansstationerna i SLL måste ha fullgod inomhustäckning och att SRSAB genomför installationer där det behövs är positivt. "SRSAB blir för oss en helhetsleverantör och det känns bra", säger Eva Fellenius, projektledare för Rakel i SLL.

Lösningen som installerats är ett repeatersystem baserat på utrustning från Andrew Solutions. Det primära användningsområdet är infrastruktur, men Andrew Solutions repeatrar är också perfekta för installationer där kostnadseffektivisering, täckning och signalkvalitet behöver förbättras. Repeatern förstärker signalen och ökar täckningsområdet och kan kombineras med många olika antennlösningar. I det här fallet har vi kombinerat inomhusantenner tillsammans med läckande kabel.

"Vi har under en tid arbetat med repeatersystem i olika projekt och det känns kul att nu även få leverera till Stockholms Läns landsting. Lösningen från Andrew är en kostnadseffektiv lösning för små och medelstora installationer", säger Håkan Åberg, platschef Stockholm och kundansvarig för SLL.

Alla Andrew Solutions Repeatrar är självdiagnostiserande, självanpassande och praktiskt taget underhållsfria.

• andrew
  • stockholms läns landsting
  • sabbatsberg
  • sjukhus

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till Rakelnätet med över 25 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket och Försvarsmakten. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Håkan Åberg

Senior Business Manager Business 08-710 01 13