Swedish Radio Supply knyter samman Rakel och Sine

Validerat system från Swedish Radio Supply (SRS) knyter ihop Rakel i Sverige och Sine i Danmark till den aktuella miljökonferensen i Köpenhamn.

Det är viktigt för Öresundsregionen och Öresundsbron att blåljusmyndigheter i Sverige och Danmark kan samverka i de nya digitala radiosystemen inför denna stora världshändelse och för fortsatt samverkan i framtiden.

SRS har levererat ny crossbandsutrustning till Öresundsbron som löser sambandet mellan Rakel och Sine. Delmål i leveransen är att säkra kommunikationen mellan de båda TETRA-näten i den kommande Miljökonferensen i Köpenhamn.

Crossbandsutrustningen hanterar en talgrupp i Sine respektive Rakel och kopplar samman dessa digitalt. Man har kontroll och övervakning av nätstatus, talfördröjning och fellarm i varje nät.
Sine är Danmarks motsvarighet till Rakel i Sverige. Ett gemensamt nät där samhällskritiska organisationer och myndigheter kan kommunicera och verka.

Vill du veta mer om Sepura crossband kan du kontakta Uno Zell på 054-67 05 75.

• miljökonferens
  • sine
  • srsab
  • sepura

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 21 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket och Försvarsmakten. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Niclas Sund

Presskontakt Marketing Manager Press & marknadsföring 054-67 05 07