Sävar Förvaltning AB förvärvar SSC Öhns Snickeri AB

Sävar Förvaltning AB som idag äger Sävar Snickeri AB och Sävar Metall AB förvärvar SSC Öhns Snickeri AB.

Uppgörelsen som förhandlats fram sedan nyår verkställs nu under våren 2017.

"SSC Öhns Snickeri passar utmärkt in i den framtidsstrategi som Sävar Förvaltning har lagt fast. Vi är övertygade att SSC Öhns verksamhet, personal, produkter och kopplingen till SSC (Skellefteå Snickericentral) kommer att vara en långsiktigt bra affär och ge synergier till vår verksamhet i Sävar" säger Ulf Söderlund, ordförande Sävar Förvaltning AB

Verksamheten på SSC Öhns Snickeri fortsätter som planerat och i förvärvet ligger en plan att flytta verksamheten från Umeå till Sävar årsskiftet 2017/18 är att nyttja all positiva effekter av förvärvet.

"Som säljare har jag varit mån om att det ska vara en långsiktig och habil ägare som förvärvar bolaget då jag är mån om min personal och verksamhet ska utvecklas vidare. det här kommer att bli bra för personalen, SSC Öhns, Sävar och SSC!" säger Sverker Bäckström, VD på SSC Öhns.

SSC Öhns kommer fortsatt var ett medlemsföretag i SSC, Skellefteå Snickericentral.

Umeå och Sävar 2107-03-01

Ulf Söderlund

Sävar Förvaltning AB 070-365 66 51

Sverker Bäckström

SSC Öhns Snickeri AB 070- 638 27 47

• Bygg, fastighet

SSC Skellefteå är en av Nordens ledande leverantör av snickeriprodukter, dörrar och fönster. Det breda utbudet omfattar högklassiga produkter och tjänster som gör det lättare att skapa unika miljöer i trä. SSC arbetar kontinuerligt med att stärka sin position som projektleverantör på marknaden. SSC omsätter 450 Mkr och är 300 medarbetare i gruppen.

Magnus Orregård

Presskontakt Ordförande 073-800 09 34