SSC Klingan rekryterar erfaren produktionschef

Leif Lundberg blir ny produktionschef på SSC Klingan. Samtidigt tackar avgående arbetsledare Tobias Isberg för 14 år i företaget.

– Jag ser fram emot att vara med och bidra till att bibehålla den starka utveckling som SSC Klingan haft under de senaste åren, säger Leif Lundberg.

– Som produktionschef kommer Leif Lundberg med sin kunskap och erfarenhet vara ett bra tillskott i organisationen när vi nu ämnar växla upp vår produktion ytterligare, tillägger Staffan Hällgren, VD för SSC Klingan.

Leif Lundberg, som just tillträtt, har god erfarenhet av liknande roller. Han har en bakgrund som förändringsledare och konstruktör på Snidex samt varit VD på Martinsson Träbroar. Senast kommer han från FeRex där han också arbetat som produktionschef.

– Vi är mycket glada över att Leif har tackat ja till vårt erbjudande. Vi har följt honom under en längre tid och vet att han är en energirik och resultatinriktad person som är duktig på att leda människor. Helt enkelt, det driv och fokus som vi på SSC Klingan vill ha, avslutar Staffan.

För mer information om rekryteringen kontakta,

Staffan Hällgren VD, SSC Klingan
Telefon: 0910 – 71 44 81
E-post: staffan.hallgren@sscgroup.se

SSC Skellefteå är en av Nordens ledande leverantör av snickeriprodukter, dörrar och fönster. Det breda utbudet omfattar högklassiga produkter och tjänster som gör det lättare att skapa unika miljöer i trä. SSC arbetar kontinuerligt med att stärka sin position som projektleverantör på marknaden. SSC omsätter 450 Mkr och är 300 medarbetare i gruppen.