SSES-student första svensk på Google-universitet

SSES-studenten Claudia Olsson byter Stockholm mot Silicon Valley och flyttar i sommar till USA för att delta i Singularity University. Hon blir därmed första svenska att delta i den prestigefyllda utbildningen där Google, tillsammans med NASA och LinkedIn utmärker sig bland arrangörerna.

- Jag ser oerhört mycket fram emot att få ta del av det extraordinära programmet där vi kommer att undervisas av både nobelpristagare och entreprenörer, exempelvis Peter Diamandis (VD på X Prize Foundation), Vint Cerf (Internets fader) och Larry Page (medgrundare av Google). Jag är övertygad om att utbildningen kommer att inspirera mig att tänka storskaligt i mitt framtida ledarskap.

- Claudia har en spännande bakgrund inom internationellt arbete och entreprenörskap, säger Rasmus Rahm, Utbildningschef och vVD på SSES. Det är en otroligt fin utmärkelse att bli antagen till Singularity University, vilket även visar värdet på den utbildning som bedrivs på SSES.

Programmet engagerar 80 av världens unga ledare att adressera mänsklighetens största utmaningar. Claudia har, enligt Singularity University, valts ut på grund av sina akademiska meriter i kombination med tidigare ledarerfarenheter och framförallt en stark passion att förändra världen.

För mer information kontakta:

Claudia Olsson, claudia.olsson@singularityu.org

Rasmus Rahm, Utbildningschef & vVD SSES, +46 (0) 73 2000 440

• silicon valley
  • google
  • singularity university
  • utbildning

Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) Genom att sammanföra fem av Stockholmsregionens främsta akademiska institutioner i ett unikt partnerskap fungerar SSES som en katalysator för kreativitet, innovationer, samarbete och kunskapsutbyte. SSES erbjuder studenter på alla fem universitet fristående högskolekurser i praktiskt entreprenörskap samt ett stort utbud av seminarier, nätverksmöjligheter och events. www.sses.se

Singularity University är en akademisk instutition i Silicon Valley med det uttryckliga målet att “samla, utbilda och insiprera en kader av ledare som strävar efter att förstå och underlätta utvecklingen av avancerad teknik och att använda, rikta in och vägleda dessa verktyg för att ta itu med mänsklighetens stora utmaningar”. www.singularity-university.org